Corona update en info TC

6-6 Beste (ouders van) HCD-ers, trainers en coaches,

Het seizoenseinde is bijna in zicht..

Met ingang van 5 juni zijn een aantal Coronaregels versoepeld. Dat betekent voor de (jongste) jeugdteams dat zij weer wedstrijden mogen spelen tegen teams van andere verenigingen. Voor de senioren betekent dat zij weer met alle teamgenoten in groepsverband kunnen trainen, zonder 1,5m afstand tijdens het hockeyen en dat zij onderling wedstrijden mogen spelen.

De KNHB heeft een regiocompetitie opgezet voor de jeugd en een wedstrijdprogramma gedeeld met de wedstrijdsecretaris. We gaan dus weer terug naar een paar 'normale' hockey-zaterdagen waarbij iedereen dus ook weer rekening dient te houden met mogelijke rijbeurten of fluitbeurten. De speeltijden zullen binnenkort bekend worden gemaakt. Houd de Lisa app hiervoor in de gaten.

In de bijlage vinden jullie een uitgebreide toelichting, maar de 'spelregels'  in het kort zijn:
Bij HCD:
* worden rij-ouders van tegenstanders gezien als begeleiders en mogen daarom weer op de club blijven gedurende de wedstrijden. Eigen ouders mogen (tot onze grote spijt) echt niet blijven kijken
* is de bar weer geopend, voor spelers en begeleiders, om iets af te halen (en daarna buiten op het terras te nuttigen)
* zijn kleedkamers, douches en toiletten geopend (denk wel aan 1,5m afstand)
* worden de regels ter plaatse en die van het RIVM nageleefd

Bij de tegenstander:
* check je vooraf of kleedkamers, douches en toiletten in gebruik zijn
* gaan we ervan uit dat 'onze' rij-ouders ook als begeleiding worden gezien en  mogen blijven gedurende de wedstrijd. Vraag dit ter plaatse na
* worden de regels ter plaatse en die van het RIVM nageleefd

Alleen door ons te houden aan de reeds bekende én nieuwe afspraken kunnen wij een zo veilig mogelijke omgeving creĆ«ren voor iedereen! Wij vragen iedereen dan ook om je hieraan te houden en elkaar erop aan te spreken als dit nodig is.

We willen benadrukken dat er nog geen versoepelingen zijn afgekondigd bij het toestaan van publiek. We verheugen ons met z'n allen op weer eens een lekker potje hockey kijken en zo nu en dan zien we ook dat er toch publiek rond de velden staat om naar een wedstrijd te kijken, maar we kunnen (helaas) alleen personen toestaan op het terras, met inachtneming van de geldende (terras)regels.

Op deze pagina vind je de meest recente berichtgeving van de KNHB met betrekking tot het coronavirus en de hockeysport.

We zullen binnenkort nog een keer terugblikken op afgelopen seizoen en jullie informeren over de start van het nieuwe seizoen. Voor nu:
* Teamindelingen worden deze week 7-11 juni bekend gemaakt
* Trainingen gaan door tm 25 juni, tenzij anders gecommuniceerd