Terugblik 2020 - vooruitzicht 2021

Beste leden, ouders, vrijwilligers, sponsors.
Iedereen die HCD een warm hart toedraagt.

Vanuit deze donkerste dagen van het jaar zijn we weer op weg naar het licht. En dat zal er komen, in 2021. Als het een beetje meezit, dan zal de KNHB al in februari de competitie mogen hervatten, veel eerder dan gebruikelijk na de winterstop, maar we hebben dan ook wat in te halen.
En als het corona-virus dan toch weer roet in het eten gooit, dan zullen we, in plaats van een vervroegde start, juist langer doorspelen, tot in de zomer. Met het vaccinatieprogramma op komst, moet het mogelijk zijn weer (en hopelijk al snel) opnieuw volop te gaan hockeyen.

Op het bizarre jaar 2020 kijken we nog even met jullie terug. Dit jaar had een hoogtepunt moeten zijn - en we zouden bijna vergeten dat dat hoogtepunt er ook was. Na het nieuwe clubhuis (in oktober 2017) is met de aanleg van de nieuwe velden in de zomer van 2020 iets bijzonders gerealiseerd. Onze accommodatie is volledig gemoderniseerd. Weinig clubs kunnen zeggen dat alle leden zowel hun trainingen als hun thuiswedstrijden op eigen watervelden kunnen afwerken. En weinig clubs hebben daarbij ook nog eens de beschikking over skill-veldjes waarop aan techniek en uithoudingsvermogen kan worden gewerkt.
HCD is gezegend met dit nieuwe fundament, waarmee de club heel lang vooruit kan.

Als bestuur wisten we dit te financieren, maar zonder de tomeloze inzet van Niek Brouwer, Jaap van der Donk en vele andere vrijwilligers was dit nooit gelukt. Hulde!

Wees alsjeblieft zuinig op alles wat we nu hebben, dan kunnen we er lang plezier van hebben, tegen minimale kosten.

Bijna ongemerkt gaat HCD ook technisch vooruit. De commissie doet een superjob door telkens weer opnieuw vele coaches en trainers te enthousiasmeren. Fantastisch!

Verder heeft de commissie wedstrijdzaken gezorgd dat opnieuw meer scheidsrechters zijn opgeleid. Een geweldige prestatie, juist nu!

Goede arbitrage zorgt voor een leuk en fijn verloop van de wedstrijd en is dus essentieel voor de spelvreugde. En dat is wat HCD wil bereiken: maximaal hockeyplezier.
Ofwel: haal je scheidsrechterskaart en ga fluiten zoals ook jij wilt dat er bij jouw wedstrijd wordt gefloten!

Dit jaar is een aantal commissies in nieuwe samenstelling van start gegaan.

De evenementencommissie organiseerde de opening van de nieuwe velden op 22 augustus en een geslaagde online pubquiz.

De barcommissie zorgde - wanneer het kon - al voor verruimde openingstijden, met name doordeweeks.

En de communicatiecommissie kan voortbouwen op het werk van haar voorgangers die na de oplevering van een nieuwe website afscheid namen.

Verder gaat wederom onze dank uit naar onze loyale sponsoren. Zij steunen HCD vaak al vele jaren.

Dankzij deze trouwe sponsoren en de inzet van alle vrijwilligers is HCD instaat veel te bieden.

Maar er kan nog meer.

Werf een sponsor!
Of zet een sponsoractie op!

Er is nog heel veel te doen.

Meld je als vrijwilliger!
Kijk bij HCD op hockeyclubdruten.nl en neem contact op met één van de vele commissies.

Wij wensen jullie allemaal fijne feestdagen, een gezond 2021 en een fantastisch hockeyjaar.

Het bestuur van HCD

23-12-2024 Bestuur