Einde winterstop - hervatting trainingen - Corona update

Beste HCD-ers, trainers en coaches,

Momenteel zijn de velden tot nader bericht niet bespeelbaar. Het lijkt erop dat het flink gaat dooien aankomende week. Hopelijk zet de dooi goed door zodat er binnenkort weer getraind kan worden.

De winterstop is officieel bijna voorbij:

·      Alle reguliere trainingen (jeugd/jongste jeugd/senioren en trimmers) zullen vanaf maandag 22 februari weer worden hervat, mits de velden bespeelbaar zijn én volgens een aangepast trainingsschema

·        Keeperstrainingen worden tot nader bericht nog niet hervat

Corona update:

Tijdens de persconferentie van 2 februari liet het kabinet weten dat de huidige lockdown in ieder geval verlengd wordt tot en met 2 maart 2021. Voor de buitensport gelden nog steeds de volgende regels:

·        (Jongste) jeugdteams mogen zonder beperkingen trainen en intern binnen de vereniging onderlinge wedstrijden spelen. Zij mogen geen competitie spelen.

·        Senioren (ook trimmers) mogen alleen in groepjes van maximaal twee en met anderhalve meter afstand trainen. Zij mogen geen onderlinge wedstrijden of competitie spelen.

Met de huidig geldende maatregelen hebben we er nog een extra uitdaging bij; De avondklok dwingt ons om uiterlijk 20:30u de trainingen te beëindigen, zodat iedereen op tijd thuis kan zijn. We willen wel elk team de gelegenheid bieden om te kunnen trainen, daarom zij we genoodzaakt om (hopelijk kortdurend) een aangepast trainingsschema te maken.

In de Lisa app vinden jullie het voorlopige trainingschema vanaf 22 februari (tot zolang de avondklok geldt). Houd hierbij de veldindeling en tijden aan zoals in het schema is vermeld.

Alleen door ons te houden aan de reeds bekende én nieuwe afspraken kunnen wij een zo veilig mogelijke omgeving creëren voor iedereen! Wij vragen iedereen dan ook om je hieraan te houden en elkaar erop aan te spreken als dit nodig is. Zie bijlage voor de regels op een rij.

Op deze pagina vind je de meest recente berichtgeving van de KNHB met betrekking tot het coronavirus en de hockeysportOp 15 januari heeft de KNHB in dit nieuwsbericht een update gegeven over de stand van zaken met betrekking tot de (mogelijke) hervatting van de competities.

Met vriendelijke groet,

TC en bestuur Hockeyclub Druten