Corona dd 20 april - Beƫindiging hockeycompetitie - streven regionaal

19-2 Beste (ouders van) HCD-ers, trainers en coaches,

Op 23 april heeft de KNHB heeft besloten de competitie dit seizoen definitief niet meer op te starten. De KNHB werkt hard aan toestemming om WEL (regionale) wedstrijden te kunnen spelen. Zodra de overheid het toestaat regionaal te kunnen spelen, zal de KNHB dit voor de verenigingen organiseren. Ze blijven zich ook inzetten dat iedereen van 27 jaar en ouder binnenkort zonder beperkingen kan hockeyen. In dit bericht vindt u een uitgebreide toelichting op het besluit.

Corona update:
Tijdens de persconferentie van 20 april heeft de overheid aangegeven dat de huidige maatregelen in ieder geval verlengd worden tot en met 10 mei 2021.

Samengevat gelden voor de buitensport de volgende regels:
  • (Jongste) jeugdteams en senioren tot en met 26 jaar mogen zonder beperkingen trainen en intern binnen de vereniging onderlinge wedstrijden spelen. Zij mogen geen competitie spelen
  • Senioren 27+ (ook trimmers) mogen trainen in groepjes van maximaal 4 personen en met anderhalve meter afstand van elkaar. Zij mogen geen onderlinge wedstrijden of competitie spelen
De avondklok is m.i.v. 28 april afgeschaft. Dat betekent dat er weer wat langer getraind kan worden.

Houd hierbij de veldindeling en tijd aan zoals in het trainingsschema is vermeld.

Alleen door ons te houden aan de reeds bekende én nieuwe afspraken kunnen wij een zo veilig mogelijke omgeving creĆ«ren voor iedereen! Wij vragen iedereen dan ook om je hieraan te houden en elkaar erop aan te spreken als dit nodig is. Zie bijlage voor de regels op een rij.

Op deze pagina vind je de meest recente berichtgeving van de KNHB met betrekking tot het coronavirus en de hockeysport.

Sportieve groet,
TC en bestuur Hockeyclub Druten