Scheidsrechterapp: RefCom4All!

Beste leden,

Sinds kort hebben we binnen HCD de beschikking over de nieuwe scheidsrechterapp: RefCom4All. Het doel hiervan is simpel: via de app helpen scheidsrechters elkaar met het nemen van belangrijke beslissingen. In een spraakgroep (max. 5 deelnemers) inclusief open spraakverbinding kunnen scheidsrechters nog sneller overleg plegen of elkaar adviseren.

Hoe werkt dat dan?

- Scheidsrechters kunnen onderling communiceren met behulp van eigen oortjes en de nieuwe app die geïnstalleerd wordt op hun eigen telefoon. Voor toegang tot de spraakgroep ontvangen zij vooraf een unieke ‘wedstrijdcode’;

- Nieuwe scheidsrechters kunnen met komst van deze app nog beter begeleid worden, doordat de begeleider deelneemt aan de spraakgroep.

Wat kan ik zelf doen?

Als scheidsrechter kun je alvast de app: RefCom4All installeren en je eigen oortjes meenemen naar het hockeyveld. Je ontvangt voorafgaand aan de wedstrijd een code waarmee je toegang krijgt tot de spraakgroep van de wedstrijd.

Tip: op ‘Mijn HCD’ kun je onder documenten > arbitrage meer vinden over deze app, het spelreglement, de laatste briefing etc.

Om te zien hoe de nieuwe app werkt, kijk het filmpje.

4-3-2024 Arbitrage